Ontwikkel overtuigende klantvoorstellen
Begrijp klanten – Focus op WAAROM in plaats van WAT

Mensen maken verschillende afwegingen wanneer ze iets kopen. U kunt kiezen voor een lage-kosten luchtvaartmaatschappij omdat u niet meer kunt betalen, of simpelweg omdat de vliegtijden aansluiten bij uw schema. U selecteert een telecom aanbieder op basis van prijs, of vanwege de uitstekende customer service. Wellicht koopt u het liefst bij een kleine lokale winkel omdat deze het dichtst bij uw huis ligt, maar misschien ook omdat deze de biologische oorsprong van de groente garandeert. Weet u waarom uw klanten iets van u kopen?

De meeste organisaties kunnen goed uitleggen WAT ze verkopen. Ze zijn goed in het beschrijven van de kenmerken van hun product of dienst. Vaak kunnen ze ook nog beschrijven welke algemene voordelen hun product of dienst oplevert. Maar dit leidt niet automatisch tot verkoopsucces. Klanten kopen niet zomaar wat u aanbiedt. Klanten willen begrijpen WAAROM ze iets moeten kopen, en waarom van u. Het is daarom belangrijk duidelijk te beschrijven wat uw aanbieding hen specifiek oplevert.

Een goed klantvoorstel adresseert de dieper liggende behoeftes achter het eerste klantverzoek. Het geeft overtuigende antwoorden op de vraag waarom een klant bij u zou moeten kopen. Het laat de belangrijkheid en urgentie zien om voor u te kiezen. En binnen complexe verkooptrajecten, doet het recht aan de verschillende behoeftes van de diverse personen die bij het beslissingsproces betrokken zijn.

SOLIDIFY kan u helpen klantvoorstellen te maken die zich richten op de redenen voor uw klant om van u te kopen. Wij helpen markt- en klantbehoeftes te analyseren, en te onderkennen welke factoren het beslissingsproces beïnvloeden. Tevens helpen wij om de algemene voordelen van uw product of dienst te vertalen naar een weldoordacht en goed gestructureerd klantvoorstel. Wetende dat toegevoegde waarde vaak verder gaat dan de prijs…

Hoe mag SOLIDIFY u helpen?
Training
  • Klantgerichtheid
  • Denken ‘van buiten naar binnen’
  • Adviesgericht verkopen
  • Ontwikkelen van klantvoorstellen
  • Denken als een netwerk
  • Samenwerken in teams
  • Management games
  • Business games
  • Rollenspellen
Advies
  • Klantorder-ontkoppelpunt vaststellen
  • Supply chain ontwerp
  • Ontwikkelen klantvoorstellen
  • Verbeteren klantvoorstellen
  • Begeleiden complexe verkooptrajecten
  • Team coaching
  • Waardeketens in kaart brengen
  • Organisatieontwerp
  • Faciliteren van bijeenkomsten
  • Project management
Onderwijs
  • Supply chain management
  • Logistiek
  • Business cases
  • Talenten programma’s
  • Module- & curriculumontwerp