Stem naadloos af om te leveren volgens afspraak
Streef altijd naar tevreden klanten – Denk als een netwerk

De meesten van ons hebben dagelijks goede klantervaringen. We vragen ons zelden af waarom iets precies gebeurt zoals we het verwachten. We hoeven daar ook niet over na te denken. In de supermarkt vindt u de verse melk altijd waar u deze verwacht. Veranderen van energieleverancier gebeurt zonder dat uw stroomtoevoer wordt afgesloten. Grondstoffen arriveren in uw fabriek op precies het moment dat u ze nodig heeft.

Maar wat is er voor nodig om uw klanten zo’n ultieme ervaring te bezorgen? Weet u hoe u de hoogste klanttevredenheid kunt bereiken door slim organiseren en zonder verlies van efficiëntie? Veel organisaties vinden het moeilijk om maximale waarde te leveren aan hun klanten, en tegelijkertijd hun netwerk van goederen-, informatie-, en geldstromen zo efficiënt mogelijk te organiseren. Vaak is het niet makkelijk te voldoen aan de eisen van klanten ten aanzien van wat, wanneer en hoe ze uw product of dienst willen afnemen.

Goed georganiseerde processen en goede communicatie zijn slechts twee voorwaarden voor een hoge klanttevredenheid. Iedereen in het netwerk van activiteiten moet tevens in staat zijn verder te denken dan zijn eigen verantwoordelijkheid. Het vraagt vaardigheid om te beginnen bij de klant en te denken van buiten naar binnen. Daarnaast is het belangrijk te kunnen luisteren en de relaties tussen oorzaak en effect te onderkennen en begrijpen.

SOLIDIFY kan u helpen de door u beloofde klantervaring te leveren. Wij stemmen netwerken van mensen en processen binnen en tussen organisaties goed op elkaar af. Door middel van supply chain management technieken brengen wij de huidige situatie in kaart en stellen verbetermogelijkheden vast. Daarnaast kunnen wij uw mensen helpen creatief na te denken, en te begrijpen hoe hun eigen bijdrage gekoppeld is aan het succes van anderen.

Hoe mag SOLIDIFY u helpen?
Training
  • Klantgerichtheid
  • Denken ‘van buiten naar binnen’
  • Adviesgericht verkopen
  • Ontwikkelen van klantvoorstellen
  • Denken als een netwerk
  • Samenwerken in teams
  • Management games
  • Business games
  • Rollenspellen
Advies
  • Klantorder-ontkoppelpunt vaststellen
  • Supply chain ontwerp
  • Ontwikkelen klantvoorstellen
  • Verbeteren klantvoorstellen
  • Begeleiden complexe verkooptrajecten
  • Team coaching
  • Waardeketens in kaart brengen
  • Organisatieontwerp
  • Faciliteren van bijeenkomsten
  • Project management
Onderwijs
  • Supply chain management
  • Logistiek
  • Business cases
  • Talenten programma’s
  • Module- & curriculumontwerp