Bouw een cultuur waarin de klant centraal staat
Denk van buiten naar binnen – Maak klanten blij – Elimineer frictie

Weet u wie de klant is aan het einde van de keten waarin u opereert? Wellicht levert u producten die door een consument online gekocht zijn, of helpt u een tevreden patiënt de juiste behandeling te krijgen. Misschien zorgt u ervoor dat reizigers de laatste reisinformatie ontvangen op hun mobiel, of helpt u een raad van bestuur met een goed investeringsadvies. In al deze gevallen levert u uiteindelijk aan een klant, extern of intern. Weet u wat uw klanten willen en waarom ze dit willen? Wat maakt ze blij?

Blije klanten zijn normaal gesproken loyale klanten. De meeste organisaties moeten zich voortdurend aanpassen aan een toenemende invloed van de klant. Verschillende klanten hebben echter verschillende en veranderende eisen. Daarnaast worden professionele verwachtingen steeds vaker beïnvloed door persoonlijke ervaringen. Veel startende ondernemingen zijn succesvol omdat ze zich volledig richten op een betere klantervaring. En steeds meer organisaties moeten heroverwegen in welke mate zij de klant leidend laten zijn.

Streven naar blije klanten is makkelijker wanneer iedereen in uw organisatie zich er van bewust is dat zij de klantervaring beïnvloeden, onafhankelijk van hun rol. Het gaat erom een cultuur te bouwen waarin de klant centraal staat, en om samenwerking tussen functies te faciliteren met efficiënte processen en slimme hulpmiddelen. Daarnaast is het belangrijk zo veel mogelijk zaken te elimineren die geen waarde toevoegen aan uw klanten.

Centraal stellen van de klant is belangrijk binnen de hele klant-levenscyclus. Het begint in de verkoopfase met een doordacht begrip van de behoeftes van uw klanten, en met inzicht in hun inkoopgedrag. Hierdoor kunt u klantvoorstellen maken die echt aantrekkelijk zijn. Wanneer u vervolgens uw product of dienst levert, zult u continu moeten streven naar vereenvoudiging en verbetering. Tot slot worden klanten blij van een proactieve, snelle en effectieve customer service. En blije klanten zijn vaak loyale klanten en uw beste verkopers.

SOLIDIFY kan uw organisatie helpen van buiten naar binnen te denken, en de klant centraal te stellen in alles wat u doet. Wij helpen een cultuur te bouwen waarin de klant centraal staat, en adviseren over de organisatie van functies en verantwoordelijkheden. Wij helpen u ook met het vaststellen en elimineren of verbeteren van stappen in uw processen die geen waarde toevoegen aan uw klanten.

Hoe mag SOLIDIFY u helpen?
Training
  • Klantgerichtheid
  • Denken ‘van buiten naar binnen’
  • Adviesgericht verkopen
  • Ontwikkelen van klantvoorstellen
  • Denken als een netwerk
  • Samenwerken in teams
  • Management games
  • Business games
  • Rollenspellen
Advies
  • Klantorder-ontkoppelpunt vaststellen
  • Supply chain ontwerp
  • Ontwikkelen klantvoorstellen
  • Verbeteren klantvoorstellen
  • Begeleiden complexe verkooptrajecten
  • Team coaching
  • Waardeketens in kaart brengen
  • Organisatieontwerp
  • Faciliteren van bijeenkomsten
  • Project management
Onderwijs
  • Supply chain management
  • Logistiek
  • Business cases
  • Talenten programma’s
  • Module- & curriculumontwerp